אחריות הורית וחלוקת זמני שהות

חלוקת זמני שהות

כאשר זוג מתגרש, במיוחד כאשר זו משפחה עם ילדים, ישנם נושאים רבים שיש להסדיר. אחד החשובים בהם הוא משמורת ממנה נובע אופן חלוקת זמני שהות של ההורים עם ילדיהם. זמני שהות שנקראו בעבר הסדרי ראיה חשובים ביותר לשני ההורים. עם זאת, יש לשים במרכז הדברים את טובת הילד. כך עושה בית המשפט וכך גם על הזוג לעשות אם ההסכם נקבע בהסכמה. ראשית יש לקבוע את המשמורת ממנה ייגזרו הן זמני השהות של כל הורה והן המזונות הקשורים לכך קשר ישיר.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

חלוקת זמני שהות: מה חשוב לקחת בחשבון

כאשר באים לקבוע חלוקת זמני שהות בין ההורים, יש לקבוע קודם כל את המשמורת. ההחלטה האם לקבוע משמורת משותפת או משמורת מלאה לאחד ההורים תהיה תלויה בין היתר בגילאי הילדים, בתנאים למגורי הילדים אצל כל אחד מההורים, מקום המגורים של כל אחד ועוד. כשהילדים צעירים מאוד יתכן שיש מקום למשמורת מלאה או לפחות גדולה יותר של האם שתשתנה בהמשך ואף תהפוך למשמורת משותפת. חלוקת זמני שהות במשמורת משותפת צריכה להיות שווה, כולל מספר ימי חול ומספר שבתות או חגים שהילדים נמצאים אצל כל הורה. חשוב ליצור טבלה מסודרת בה הדברים הם חד משמעיים וברורים לשני הצדדים. מומלץ גם לקבוע את זמני השהות בחופשות, מה קורה אם אחד ההורים רוצה לקחת את הילדים לחו"ל ומצבים נוספים שאינם שגרתיים.

הגעה לחלוקת זמני שהות בהסכם גירושין בגישור בעזרת עו"ד מתמחה בתחום

גם כאשר חלוקת זמני שהות וכל נושא אחר הנכלל במסגרת הסכם גירושין נקבעים בהסכמה בהליך גישור, חשוב שאת התהליך יוביל עורך דין המתמחה בתחום. עורך דין יוכל להוביל את הזוג לקביעת הסעיפים הנדרשים כדי שהסכם הגירושין יאושר ע"י בית המשפט. הוא יודע בשל ניסיונו אילו מחלוקות יכולות לצוץ בהמשך בגלל שישנם חוסרים בהסכם הגירושין ולהקפיד על כך שלא יווצרו. אם בנושא חלוקת זמני שהות, לא תמיד ישנה הקפדה על קביעת הכללים במצבים שהם יוצאים מן הכלל כמו, כפי שציינו, מצב של חופשה בחו"ל הנמשכת שבועיים ואף יותר. יש להיכנס לפרטים בנושא ולחדד את הדברים כך שלא יווצרו סימני שאלה.

משרד עו"ד אמיתי סורוצקין מתמחה בענייני משפחה וגירושין ומלווה את לקוחותיו במקצועיות רבה גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

הסכם גירושין בהסכמה

כאשר יש החלטה להתגרש, הדבר יכול לבוא מצד אחד מבני הזוג באופן בלעדי העושה זאת ע"י הגשת תביעה בבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. האופציה השניה היא גירושין

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: