הסדר איזון משאבים

אחד הנושאים הלא פשוטים שיש להסדיר בעת גירושין הוא חלוקת הרכוש. עפ"י חוק, כל עוד לא קבעו בני הזוג אחרת בהסכם ממון שנעשה שנים מראש, הנכסים צריכים להתחלק באופן שווה בין בני הזוג, והדבר נקרא הסדר איזון משאבים. לגבי זוגות שנישאו עד 1.1.1974 החוק דיבר על חזקת השיתוף, כלומר כל רכושם של בני הזוג שנצבר לאחר הנישואים וגם רכוש שצבר כל אחד מהם לחוד נכלל ברכוש המתחלק באופן שווה. עבור זוגות שנישאו לאחר תאריך זה חל החוק קובע כי רק רכוש שצברו בני הזוג לאחר הנישואים יתחלק באופן שווה ואילו רכוש שצבר כל אחד לחוד או מתנות וירושות שניתנו לאחד מבני הזוג יחזור לבעליו המקורי.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

כיצד נעשה הסדר איזון משאבים בפועל?

אמנם חוק הסדר איזון משאבים שקובע שרכוש שנצבר לפני הנישואים חוזר לבעליו המקורי אך יש יוצאים מן הכלל. כך למשל, דירה שקנה אחד מבני הזוג אך הפכה להיות דירת המגורים של  שניהם נחשבת רכוש שיש בו כוונת שיתוף ולכן נחשבת כמו רכוש משותף. לזוג הנשוי זמן רב יכול להיות לא מעט רכוש שיש בו כוונת שיתוף. לכן, יש לבדוק קודם כל לגבי כל נכס האם הוא חד משמעית שייך לבעליו המקורי או שזהו נכס עם כוונת שיתוף. מעבר לכך, כדי לחלק את הרכוש באופן שווה יש להעריך את שוויו של כל נכס בעזרת רואה חשבון או שמאי ולהתקזז בהתאם.

הסכם ממון

להקל על נושא חלוקת הרכוש בעזרת הסכם ממון

חוק הסדר איזון משאבים תקף כל עוד לא ערך הזוג מבעוד מועד הסכם ממון. כיוון שחלוקת הרכוש רק לפי החוק היא מורכבת ומעלה לא מעט מחלוקות מומלץ מאוד לא לוותר על עריכת הסכם ממון כשרצוי לעשות זאת לפני הנישואים, אז נדרש אישור של נוטריון ולא שופט כדי לתת למסמך תוקף משפטי. חשוב לערוך את המסמך אצל עורך דין לענייני משפחה המומחה בתחום כדי שהמסמך יהיה מקיף ויהיה ניתן לעשות בו שימוש אמיתי בעת הצורך.

משרד עו"ד אמיתי סורוצקין מתמחה בענייני משפחה  על כל נושא הנוגע לתחום מורכב זה. המשרד מלווה את לקוחותיו ומייצג אותם במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

תביעת אבהות

כאשר אב לא לוקח אחריות על ילדו ונעלם מן השטח בטענה שזהו אינו הילד שלו, זכותה של האם להגיש תביעת אבהות, תביעה שמטרתה לגרום לאב לבצע בדיקת אבהות וכך להביא

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: