חלוקת רכוש בגירושין

כאשר זוג מחליט להתגרש, ובמיוחד כאשר ישנם ילדים, זהו תהליך מורכב מאוד בו יש להסדיר נושאים רבים. אחד הנושאים העיקריים הוא חלוקת רכוש. חלוקת רכוש בגירושין נעשית עפ"י חוק הסדר איזון משאבים הקובע כי הרכוש שנצבר לאחר הנישואין צריך להתחלק באופן שווה. רכוש שצבר כל אחד לפני הנישואין יחזור אליו אלא אם זה רכוש שנראתה בו כוונת שיתוף. זוגות רבים מעדיפים להקל על התהליך ולחתום מבעוד מועד (לפני הנישואין או אחריהם) על הסכם ממון במסגרתו הם מחליטים כיצד יחולק הרכוש ביניהם.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

מה יש לכלול במסגרת חלוקת רכוש בגירושין?

חלוקת רכוש בגירושין צריכה לכלול את כל הרכוש הקיים, כאשר רכוש אינו רק נדל"ן או מיטלטלין שהם הרכוש המובן מאליו. ישנם נכסים כמו נכסי קריירה ומוניטין שצבר אחד מבני הזוג כאשר  בן או בת הזוג האחרים עצרו במידה מסוימת את התפתחות הקריירה שלהם כדי לאפשר זאת. במקרה כזה יקבל בן הזוג נתח מסוים מתוך מה שנחשב נכסי מוניטין וקריירה אותם יצטרך איש מקצוע להעריך באופן מדויק. גם זכויות סוציאליות כמו פנסיה וקופות גמל מחולקות, כאשר כל צד זכאי למחצית ממה שצבר הצד האחר. ניתן לחשב את ערך הזכויות כשיהיו נזילות ולהתחשבן בהתאם לכך. גם חלוקת דירה שלרוב מהווה נכס מרכזי צריכה להיעשות בתיאום: האם צד אחד רוכש את חלקו של הצד האחר והנכס נשאר בבעלותו או האם הנכס יימכר והסכום יחולק בין הצדדים.

גירושין חלוקת הרכוש

חשיבותו של ייצוג משפטי בנושא גירושין חלוקת הרכוש

כפי שניתן לראות, חלוקת רכוש בגירושין כוללת הרבה מאוד מרכיבים ואינה נוגעת רק ברכוש הנראה מובן מאליו. יש לציין שגם חלוקה שוויונית של רכוש קיים וידוע אינה פשוטה כפי שקורה בחלוקת דירה למשל. לכן, יש חשיבות רבה לייצוג משפטי ולמעורבות של עורך דין המומחה בתחום כדי שהצד המיוצג יקבל את המגיע לו וישמור על האינטרסים שלו. ניתן גם להגיע להסכם בהליך גישור אותו מוביל עורך דין. כאן ישנו אתגר לבני הזוג להגיע להסכם המקובל על שניהם כאשר המגשר אמנם מוביל את התהליך אך נשאר ניטרלי.

משרד עו"ד אמיתי סורוצקין מתמחה בענייני משפחה כולל המורכבות הרבה שבגירושין. המשרד מסייע לזוגות בהליך גישור או מייצג צד מסוים בניהול מו"מ או בבית המשפט. מוזמנים ליצור קשר.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: