הסכם ממון לאחר נישואין

עריכת הסכם ממון היא מהלך שזוגות רבים בוחרים היום לעשות אותו. צעד זה נועד למנוע או לפחות להפחית למינימום מחלוקות בנוגע לחלוקת רכוש. כל עוד לא נערך הסכם ממון, הרכוש יחולק עפ"י חוק הסדר איזון משאבים (כל עוד בני הזוג נישאו לאחר ה 1.1.1974) האומר שכל רכוש משותף שצבר הזוג יחולק ביניהם באופן שווה. רכוש שצבר כל אחד מהם לפני הנישואין וגם ירושות ומתנות לאחד הצדדים יוחזרו לבעליו. עם זאת, רכוש של אחד הצדדים שנראתה בו כוונת שיתוף (למשל דירה בה התגוררו שני בני הזוג) יחולק גם הוא. לכן, רבים עורכים הסכם לפני הנישואין אך ניתן גם לערוך הסכם ממון לאחר נישואין. ההשלכות על עיתוי עריכת ההסכם אינן רבות אמנם אך ישנן.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

מה המשמעות של עריכת הסכם ממון לאחר הנישואין?

המשמעות העיקרית של עריכת הסכם ממון לאחר נישואין לעומת עריכתו לפניהם הוא הגורם הנותן את התוקף המשפטי להסכם.  כאשר ההסכם נערך לפני הנישואין נוטריון יכול לאשר אותו, כאשר הוא נערך לאחר הנישואין יש צורך לפנות לאחת הערכאות העוסקות בענייני משפחה: בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. אמנם אישור ע"י נוטריון הוא פשוט יותר וכרוך בפחות בירוקרטיה אך זו כמובן לא סיבה לוותר על ההסכם אם לא עשיתם זאת לפני הנישואין. ישנם גם יתרונות לכך שהסכם נעשה לאחר הנישואין, למשל שההסכם יכלול יותר רכוש ידוע ולא רק רכוש עתידי.

הסכם ממון אחרי נישואין

בכל מקרה: עריכת הסכם ממון אחרי נישואין בליווי עורך דין

כדי שהסכם הממון יערך בצורה הטובה ביותר, בין אם זה הסכם ממון לאחר נישואין או לפניהם, חשוב  מאוד להתייחס לדברים ברצינות מוחלטת גם אם התמונה בה אתם מתגרשים נראית לכם כרגע דמיונית לחלוטין. ההסכם צריך להיות כתוב בצורה ברורה, כך שלא יכולות להיות פרשנויות לכאן או לכאן, הוא צריך לכלול כל רכוש, כשלא מדובר רק על דירה, רכב ואפילו לא רק על חשבון בנק. גם מוניטין או נכסי קריירה צריכים להיכלל בהסכם כמו גם זכויות סוציאליות כמו פנסיה. לכן, עשו זאת בעזרת עורך דין עם ניסיון רב בנושא.

משרד עו"ד אמיתי סורוצקין מתמחה בענייני משפחה, כולל בכל הקשור לעריכת הסכמי ממון וטיפול בהם וצבר ניסיון רב בתחום. מוזמנים ליצור קשר.
חייגו כעת למידע נוסף 050-6688346

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין מזונות

מזונות מהווים בסיס לגידולם של הילדים, לשמירה על רווחתם ועל רמת חייהם שתהיה קרובה ככל האפשר לרמה בה חיו לפני הגירושין. דמי המזונות נקבעים עפ"י מספר פרמטרים. האחד הוא קודם

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: