עורך דין מזונות

מזונות מהווים בסיס לגידולם של הילדים, לשמירה על רווחתם ועל רמת חייהם שתהיה קרובה ככל האפשר לרמה בה חיו לפני הגירושין. דמי המזונות נקבעים עפ"י מספר פרמטרים. האחד הוא קודם כל חישוב כלל ההוצאות הנוגעות לילדים, החל מהבסיסיות ועד תחביבים, פנאי ועוד. על סמך חישובים אלה יסייע עורך דין מזונות לקבוע את גובה המזונות המתאים עפ"י פרמטרים נוספים: המשמורת על הילדים ומצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג ויכולת ההשתכרות שלו. במסגרת הסכם גירושין יש לצפות גם אפשרויות עתידיות כמו עליה בזמני השהות של הילדים אצל האב ככל שהילדים גדלים או שינויים שיכולים להיות בפרנסה אצל כל אחד מהם.

קביעת מזונות בעזרת עורך דין מזונות במשמורת משותפת

כאמור, אחד הפרמטרים החשובים לקביעת גובה המזונות הוא חלוקת המשמורת בין ההורים. ההנחה היא שככל שהילדים שוהים אצל הורה שעות רבות יותר, כך הוא גם זה שיישא בחלק גדול יותר מן הנטל מבחינה כלכלית. הורים רבים בוחרים היום במשמורת משותפת. במשמורת משותפת חלוקת הימים היא זהה או כמעט לחלוטין זהה כך שהמעורבות דומה וגם החלוקה בהוצאות בין ההורים. עדיין, יש מקום להתייעצות עם עורך דין מזונות. הבדלים במצב כלכלי ויכולת השתכרות משפיעים גם הם. בסופו ששל דבר המטרה היא להביא כל אחד מההורים למצב שיעמוד היטב על הרגליים ויוכל להמשיך ולתת לילדים את כל מה שנדרש כדי שיחיו חיים טובים.

 

שינויים במזונות לאחר קביעת ההסכם- היוועצו עם עורך דין לענייני מזונות

החיים הם דינמיים ולכן גם לאחר שנקבע הסכם גירושין הכולל קביעת מזונות, יכולים להתרחש שינויים בחיי כל אחד מההורים עד ששינויים במזונות יהיו מוצדקים. כך למשל, תאונה שעבר האב יכולה לפגוע ביכולת ההשתכרות שלו באופן משמעותי וקבוע, מה שהופך את מצבו הכלכלי לפחות טוב ולכן יש מקום להגיש בעזרת עורך דין מזונות תביעה להפחתת המזונות. מנגד, גם שיפור משמעותי במצבה הכלכלי של האם, בין אם בשל יכולתה כעת לצאת לעבודה במשרה מלאה ולהשקיע בקריירה שלה ובין אם בשל נישואיה לאדם אמיד יכולים להיות עילה להפחתה. מנגד יכול להיות גם מצב הפוך בו האם מגישה תביעה להעלאה במזונות.

משרד עו"ד אמיתי סורוצקין מתמחה בענייני משפחה ומתמקד בתחום זה. יש למשרד ניסיון רב בכל הנושאים הקשורים לכך על מורכבותם הרבה. מוזמנים ליצור קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עורך דין צוואה ירושלים

אחד הנושאים שאדם וגם משפחתו הקרובה לא אוהבים לעסוק בהם הוא חלוקת רכושו לאחר מותו. לאותו אדם לא נוח ונעים לבוא פנים מול פנים עם המוות ולעסוק בעניינים טכניים הנוגעים

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: